tarcza header image
Start
Sukcesy uczniów w XVI edycji Powiatowego Konkursu Czytelniczego dla Młodzieży
Czwartek 6 czerwca 2019

4 czerwca 2019r., uczniowie ZSZ nr 1 i II LO we Włodawie odnieśli sukcesy w finale dwuetapowego konkursu czytelniczego Zwyciężaj albo giń w odwiecznej grze o tron…” Pieśń lodu i ognia” George’a R. R. Martina. W imieniu dyrekcji szkoły, nauczycieli, społeczności uczniowskiej najserdeczniejsze gratulacje składamy:
Dawidowi Błaszkiewiczowi – 2 miejsce
Agnieszce Flont – 3 miejsce
Michałowi Matczukowi – wyróżnienie
Jakubowi Krać – wyróżnienie
Jakubowi Świrszczowi - wyróżnienie
Nagrody otrzymali też, reprezentujący naszą szkołę, finaliści I etapu: Magdalena Prościńska, Natalia Milart, Marika Gaj
Organizatorzy konkursu: ZSZ Nr 1 i II LO we Włodawie oraz MBP we Włodawie

Szkoła Innowacji - Lider Innowacji
Piątek 31 maja 2019

nazwa

Tradycja i nowoczesność czyli jak produkować oliwę z oliwek i ser feta?
Środa 8 maja 2019

Mogliśmy zobaczyć to na własne oczy, odwiedzając zakłady produkujące ser z mleka owczego i koziego (70% do 30%) tzw. feta i oliwę z oliwek w ramach praktyk zawodowych w Grecji. Podczas zwiedzania o wszystkim bardzo szczegółowo i zarazem w prosty zrozumiały sposób opowiedział nam nasz przewodnik Adonis. Chociaż produkcja ta wcale taka prosta nie jest a w przypadku fety, od momentu podgrzania mleka w wielkich kadziach do temperatury około 65oC trwa co najmniej 3  miesiące. Tajniki produkcji przekazywane są z pokolenia na pokolenie. W przypadku oliwy proces jej produkcji trwa krótko. Ale na jakość oliwy ma wpływ jakość zebranych oliwek i termin ich zbioru oraz sposób jej przechowywania. Natomiast linia produkcyjna jest w pełni zautomatyzowana i obsługiwana za pomocą specjalnie do tego napisanych programów komputerowych, a sposób produkcji oparty jest na tradycyjnych metodach. Dowiedzieliśmy się także jak odróżnić oryginalne produkty greckie od podróbek. Przebieg naszej wycieczki można zobaczyć na zdjęciach  - zapraszamy!

nazwa

Ostatnia aktualizacja ( Piątek 10 maja 2019 )
Rejs na Skiathos - w ramach programu kulturowego praktyk w Grecji
Poniedziałek 6 maja 2019

Wczesnym rankiem w niedzielę wyruszyliśmy na całodzienną wycieczkę. Po dotarciu autokarem do portu przesiedliśmy się na statek wycieczkowy “Elizabeth”, którym po dwugodzinnym rejsie dotarliśmy na wyspę Skiathos, na której kręcono najpiękniejsze sceny z "Mamma Mia".  Atrakcją rejsu była nauka tańców greckich Zorby i Sirtaki. Podziwiając malownicze krajobrazy niektórym udało się wypatrzyć i sfilmować delfiny. Na wyspie Skiathos, spacerując wąskimi, urokliwymi uliczkami, dotarliśmy do punktu widokowego z wieżą zegarową, gdzie podziwialiśmy panoramę okolicy.  Następnie przypłynęliśmy na jedną z najpiękniejszych greckich plaż słynącą ze złotego piasku, któremu blasku dodają drobinki Miki.  Piękna pogoda i krystalicznie czysta woda zachęcały nas do plażowania i kąpieli. W drodze powrotnej obejrzeliśmy film "Mamma Mia", zwracając szczególną uwagę na sceny kręcone na Skiathos. Po całodniowych atrakcjach zmęczeni ale pełni wrażeń dotarliśmy do hotelu.

nazwa

Ostatnia aktualizacja ( Wtorek 7 maja 2019 )
Praktyki w Grecji - wycieczka po równinie Tesalskiej
Sobota 4 maja 2019

W dniu 4 maja wcześnie rano udaliśmy się do autokaru.  Cel wyjazdu, to cudowne miejsce w Grecji znajdujące się w północno zachodniej części równiny Tesalskiej, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.  Znajduje się tam niezwykły las, około 1000 skał osadowych. Na ich szczytach działało 24 monastyrów(klasztorów) zawieszonych między Niebem i Ziemią na wysokości ponad 600m nad poziomem morza, zwanych METEORAMI. W czasach przedwojennych jedyną drogą prowadząca na szczyt były drabinki sznurowe lub kosz wykonany ze sznura umieszczany na haku i wciągany za pomocą specjalnego kołowrotu. W ten sposób dostarczano tam materiały budowlane, osoby i wszystko co niezbędne do życia. Jak bardzo było to niebezpieczne mogliśmy  się przekonać obserwując ze szczytu skały widokowej przepaść dzielącą klasztor od podnóża skały. Niesamowity efekt zapierający dech w piersiach. Obecnie zostało tylko 6 działających klasztorów, z czego 2 zamieszkują zakonnice. Aby zwiedzić jeden z nich, Klasztor Przemienienia Pańskiego, musieliśmy pokonać kładkę nad przepaścią i wejść stromymi schodami na  dziedziniec klasztoru. Przewodniczka objaśniała  nam znaczenie symboli religii prawosławnej umieszczonych w świątyni oraz główne różnice między prawosławiem a katolicyzmem, mogliśmy zobaczyć wielką beczkę służącą do gromadzenia wody deszczowej, wielki kołowrót, hak służący do mocowania kosza sznurowego, film na którym mnisi wciągają w tym koszu członka klasztoru,  a w muzeum wiele innych ciekawych eksponatów.  Pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy na późną kolację.

Meteory

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Ostatnia aktualizacja ( Czwartek 9 maja 2019 )
<< Pierwsza < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnia >>

Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Lublinie
Publiczne Gimnazjum Nr 1 we Włodawie
Nasz Patron -2 Mazowiecki Pułk Saperów
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

W skrócie
Pierwszą szkołą zawodową we Włodawie była, utworzona w 1929 r. przy Sierocińcu im. Tadeusza Kościuszki, Sejmikowa Szkoła Rzemiosł Sejmiku Włodawskiego. Posiadała ona internat i mieściła się w dzisiejszym budynku oddziału internistycznego Szpitala Powiatowego.
Sonda
W jakich zajęciach pozalekcyjnych uczestniczył(abyś/byś)?

Gościmy
Laurencjusz,
Wawrzyniec, Prochor,
Wierzchosław
Do końca roku zostało 144 dni.